National register of marks (ثبت کردن ملی علایم)

با توجه به بند ۲ ماده یک موافقتنامه مادرید راجع به ثبت بین المللی علایم، اتباع هر کشور متعاهد می توانند در تمام کشورهای دیگر طرف این موافقتنامه حمایت از علایم قابل استفاده برای کالاها و خدمات خود را که در کشور مبدا به ثبت رسانده اند تضمین کنند و این کار با تشکیل پرونده برای ثبت علایم مزبور در دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی مذکور در کنوانسیون تاسیس این سازمان از طریق اداره مربوط در کشور مبدا مذکور انجام دهند.
همانطور که در بند فوق الاشاره آمده است، ثبت بین المللی تحت نظام مادرید باید بر اساس یک ثبت ملی علایم باشد، ولی در پروتکل مربوط به این موافقتنامه، ثبت بین المللی می تواند بر اساس تسلیم یک اظهارنامه بین المللی نیز انجام گیرد.
بر اساس بند ۱ ماده ۲ این پروتکل در مواردی که تقاضانامه ثبت علامت به اندازه طرف متعاهد تسلیم می شود و با علامتی که در دفتر ثبت اداره یک طرف متعاهد ثبت می شود، شخصی که تقاضانامه به نام اوست می تواند با رعایت مقررات این پروتکل از طریق ثبت آن علامت در دفتر ثبت بین الملللی سازمان جهانی مالکیت معنوی حمایت از علامت خود در قلمرو و طرف ها متعاهد را تضمین کند، مشروط بر این که ۱- در مواردی که تقاضانامه اصل به اداره یک کشور متعاهد تسلم شده باشد یا اداره مزبور، ثبت مبدا را انجام داده است. شخصی که تقاضانامه یا ثبت به نام اوست تبعه یا مقیم آن کشور متعاهد یا دارای مقر واقعی و موثر صنعتی یا تجاری در آنجا باشد.
۲- در مواردی که تقاضانامه اصلی به اداره یک سازمان متعاهد تسلیم شده یا اداره مزبور، ثبت مبدا را انجام داده است. شخصی که تقاضانامه یا ثبت به نام اوست تبعه یک کشور عضو آن سازمان متعاهد باشد در قلمرو آن سازمان مقیم بوده و یا دارای مقر واقعی و موثر صنعتی یا تجاری در آنجا باشد.

 

نوشته شده در