سوال درباره اقدامات پس از انحلال و حذف شخص حقوقی

مشاوره آنلایندسته بندی: انحلالسوال درباره اقدامات پس از انحلال و حذف شخص حقوقی
جوادی کیا 8 سال قبل

با سلام و احترام و تشکر بابت پاسخ گویی: ما در مرداد ماه همین سال شرکت با مسئولیت محدود خود را منحل کردیم و آگهی انحلال آن در روزنامه رسمی درج شد و وضعیت شرکت در استعلام ها بصورت منحل شده نمایش داده میشود و بنده به عنوان مدیر تصفیه انتخاب شدم، با توجه به اینکه کل اعضای شرکت دو نفر بودیم (من و پدرم) و بدهکار و بستانکاری هم  نداریم ، و اظهارنامه انحلال هم به دارایی و ممیز ارسال شده است، آیا نیاز به درج سه بار آگهی دعوت از بستانکاران در روزنامه رسمی هست؟‌ اگر اقدامی نکنیم آیا شخص حقوقی برای سالهای آینده باقی میماند و حذف نمیشود؟ یعنی مشکل یا جرایمی از نظر قانونی متوجه بنده به عنوان مدیر تصفیه بابت حذف نشدن شخص حقوقی خواهد بود؟؟؟ با تشکر …

1 پاسخ
الهام یوسفی عضو سایت 8 سال قبل

با سلام و ممنون از لطف شما دوست عزیز. برای تصفیه در شرکت های با مسئولیت محدود، می بایست برای انتشار آگهی در رابطه با دعوت از بستانکاران، جهت اخذ مطالبات احتمالی، که باید سه مرتبه در روزنامه های کثیرالانتشار و همزمان در روزنامه رسمی که یک سال از تاریخ انتشار اولین آگهی گذشته باشد، اقدام کرد.
این آگهی ها، باید به همراه نامه ای از مدیر تصفیه، با این مفهوم که ختم تصفیه، بعد از رعایت مواد قانونی اعلام می شود، پیوست شود.