first publication (اولین انتشار)

در قوانین بسیاری از کشورها، پس از تسلیم اظهارنامه از سوی متقاضی و قبول آن از سوی اداره مالکیت صنعتی، محتویات اظهارنامه آگهی می شود تا هر کس اعتراض دارد در ظرف مهلت مقرر در قانون، نسبت به آن اعتراض نماید. در صورت عدم وصول اعتراض اداره مالکیت صنعتی علامت تجاری را ثبت و مجددا آن را آگهی می نماید.
در تعداد دیگری ازکشورها، صرفا پس از ثبت علامت تجاری و فقط یک بار مراتب ثبت علامت تجاری از سوی اداره مالکیت صنعتی آگهی می شود.
در حقوق داخلی ایران با توجه به ماده ۷ آیین نامه، برای هر علامتی که تقاضا ثبت آن مورد قبول قرار می گیرد شعبه ثبت شرکتها و علایم تجاری یک آگهی در روزنامه رسمی منتشر خواهد نمود. آگهی مزبور شامل نام و نشانی صاحب علامت و علامت و خصوصیات آن و کالاهایی که علامت در مورد آنها به کار میرود خواهد بود. بر اساس ماده ۹ آئین نامه سی روز بعد از انتشار آگهی شعبه ثبت شرکتها علایم تجاری مکلف است در صورت عدم اعتراض علامت را به ثبت برساند.
همانطور که در ماده ۱۲ آئین نامه آمده است، درظرف سی روز پس از هر علامت اداره ثبت باید آگهی حاوی کلیه مراتب مندرج در ماده ۱۱ منتشر نماید.
خلاصه این که نظام حقوقی کشور ایران از جمله کشورهایی است که انتشار دو آگهی را در رابطه با ثبت یک علامت تجاری تکلیف کرده است یک انتشار آگهی پس از قبول اظهارنامه از سوی اداره مالکیت صنعتی و آگهی بعدی نیز پس از ثبت علامت تجاری و اعطای تصدیق علامت به صاحب علامت تجاری.

 

نوشته شده در