Demand for renewal (درخواست تجدید)

با توجه به ماده ۶ مواقتنامه مادریدبرای ثبت بین المللی علائم تجاری، ثبت علامت در دفتر بین المللی سازمان جهانی ماکلیت معنوی برای مدت بیست سال معتبر است و امکان تجدید ثبت علامت وجود دارد.
همان طور که در ماده ۷ موافقتنامه مذکور آمده است ، هر ثبتی را می توان برای مدت بیس سال پس از انقضای مدت پیشین تجدید کرد. این کار با پرداخت هزینه اصلی و در موارد ضروری با پرداخت هزینه های تبعی و تکمیلی انجام می شود.
تجدید ثبت نمی تواند شامل هیچ گونه تغییری در ثبت پیشین به صورت آخرین شکل آن باشد.
شش ماه قبل از انقضای دوره حمایت، دفتربین المللی با ارسال یادداشتی غیر رسمی برای مالک علامت و نماینده او، تاریخ دقیق انقضاء را یادآوری خواهد کرد.
درصورت پرداخت هزینه اضافی تعیین شده درآیین نامه، اجازه استفاده از یک مهلت شش ماهه برای تجدید بین المللی اعطاء خواهد شد.
در حقوق داخلی نیز با توجه به ماده ۲۰ آیین نامه اصلاحی اجرای قانون ثبت علائم تجارتی و اختراعات، هر صاحب علامت یا قائم مقام یا نماینده قانونی او می تواند ثبت علامت را تا شش ماه بعد از انقضاء مدت اعتبار آن هر ده سال یک بار تجدید نماید.
تقاضای تجدید ثبت علامت باید در دو نسخه به امضاء صاحب علامت و یا قائم مقام یا نماینده قانونی او رسیده و نمونه علامت در روی آن الصاق شود. تجدید ثبت با تأدیه همان حقوق و مخارجی به عمل می آید که بای ثبت علامت مقرر است.
تجدید ثبت به دنبال ثبت اصلی و در دفتر ثبت علائم به عمل خواهد آمد. هرگاه در موقع تجدید ثبت تغییری در علامت دادهشود مقررات مربوط به تغییرات از هر حیث باید کلاً رعایت شود. تجدید ثبت در صورتی که تعییری در علامت داده نشده باشد محتاج به آگهی نیست.
در صورتی که مدت اعتبار علامت منقضی شده باشد، ثبت آن علامت از طرف صاحب اولیه یا دیگران تابع کلیه مقررات و تشریفات مربوط به ثبت علائم خواهد بود. اشخاص ذی نفع می توانند ظرف سی روز از تاریخ نشر آگهی اعتراض خود را تسلیم نمایند.

 

نوشته شده در