سوال درباره تفاوت انحلال شرکت و عدم فعالیت

مشاوره آنلایندسته بندی: انحلالسوال درباره تفاوت انحلال شرکت و عدم فعالیت
Sara Ahmadi 7 سال قبل

با سلام
شرکت ما یک شرکت واردکننده مکمل های غذایی است اما به دلیل عدم ثبات نرخ دلار و مشکلات بازار تصمیم بر این دارد که فعالیت خود را متوقف کند، با این تفاسیر چه تبعاتی در آینده برای شرکت دارد که انحلال و یا عدم فعالیت را بزند؟
میدانیم که در صورت انحلال دیگر هیچ مسئولیتی برای ما وارد نیست و نیاز به یک مدیر تصفیه است در این صورت حقوق مدیر تصفیه به چه صورت باید پرداخت شود؟
در صورت عدم فعالیت میدانیم که باید اظهارنامه و ارزش افزوده و خرید فروش فصلی را در زمان مربوط به خودش صفر رد کنیم.
حال خواهان دانستن تبعات انحلال و عدم فعالیت می باشیم.
با تشکر

1 پاسخ
الهام یوسفی عضو سایت 7 سال قبل

با سلام. منحل کردن شرکت یا غیرفعال نگه داشتن آن به تصمیم شما و هدف شما در آینده بستگی دارد. در صورتیکه می خواهید شرکت فقط برای مدت محدودی غبرفعال باشد و در آینده دوباره تصمیم به فعال کردن آن بگیرید که باید هر ساله دفاتر قانونی پلمپ را تهیه و آن را سفید رد کرده و به دارایی تحویل نمایید. ولی در صورتیکه دیگر نیازی به فعال کردن دوباره شرکت ندارید و با رضایت شرکاء تصمیم به انحلال گرفته شود، ابتدا باید یک نفر به عنوان مدیر تصفیه انتخاب شود. که این شخص هم می تواند از بین شرکا و هم خارج از شرکا باشد. سپس با مراجعه به ثبت شرکت مربوطه و درخواست انحلال شرکت، و ارائه ی مدارک مورد نیاز (ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضا، مدارک شناسایی مدیر تصفیه، و مدارک ثبتی شرکت) باید با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده، صورت جسه ای مبنی بر انحلال شرکت تنظیم شود و تمامی شرکا آن را امضا نمایند. پس از این حدود ۳۰ روز کاری زمان می برد تا انحلال صورت گیرد و آگهی انحلال صادر گردد.
در صورت کسب مشاوره و راهنمایی بیشتر در این خصوص لطفاً با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۶۲۳۰۱۰ تماس فرمایید.