اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت

احتمالا شما نیز می دانید که برای ثبت‌ شرکت هرچه مدارکتان کامل تر باشد و مدارک لازم برای ثبت شرکت را کامل تر نمایید، آنگاه زمان لازم برای ثبت شرکتتان نیز کاهش پیدا می‌ کند و شما در وقت و هزینه خود صرفه جویی نموده اید.
به همین خاطر است که دغدغه افرادی که به دنبال راهی برای ثبت شرکت می باشند، این است که ثبت انواع شرکت چه مدارکی لازم دارد.
در ادامه همراه ما باشید تا مدارک لازم برای ثبت شرکت های مختلف را برایتان نام ببریم و خدمتتان توضیحات لازم را ارائه کنیم.

مدارک لازم برای ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت چه می باشد؟

با توجه به آن که امروزه شرکت های مختلفی از نوع تجاری و مدنی در حال فعالیت می باشند، شرکت ها نام های متفاوتی به خود گرفته اند. برای مثال شرکت های تجاری با نام های تضامنی و محدود و سهامی خاص یا غیر سهامی و یا تعاونی و مسئولیت های محدود، در حال فعالیت می باشند. در این شرکت ها مقدار و نوع سرمایه ها متفاوت می باشد اما به هر حال اساس فعالیت‌ های تمامی آن ها یکسان می باشد.

مراحل ثبت شرکت های مختلف کاملا متفاوت می باشد اما مراحلی که به صورت مشترک در میان ثبت شرکت های متفاوت وجود دارد، اساس یکسانی خواهد داشت. در ابتدا شما باید تعداد شرکا را با توجه به نحوه و نوع فعالیتشان تعیین نمایید و برای تمامی شرکا حدود مسئولیت ها را مشخص کنید. سپس در سامانه های مربوطه برای ثبت شرکت ثبت نام نمایید و آدرس شرکت خود را در این سایت وارد کنید. در مرحله بعد نیاز است که میزان درآمد اولیه برای آغاز فعالیت خود را مشخص کنید و اسم و سمت و همینطور مقدار نوع سهام هر کدام از شرکا و اعضای شرکت را تعیین نمایید.

در مرحله بعد نیاز است که مطالب هر کدام از صورت جلسه های ابتدایی خود را در این سایت وارد نمایید و در گام آخر نیاز است که مدارک لازم برای ثبت شرکت ها را تکمیل کنید و برای سازمان ها و ارگان های مربوطه ارسال کنید. پس فراهم نمودن مدارک لازم برای ثبت شرکت از جمله گام های آخر برای ثبت شرکت می باشد که تعیین کننده این است که شما توانسته اید شرکت خود را به ثبت برسانید یا این که کار شما به تعویق افتاده است.

همچنین جهت اطلاع در مورد ثبت تغییرات شرکت و مراحل و مدارک آن میتوانید به سایت ثبت شرکت نیک مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت های مختلف چیست؟

برای ثبت شرکت های مختلف چند نوع مدارک نیاز دارید که به صورت مشترک برای انواع شرکت ها به آنها نیاز پیدا خواهید کرد. ابتدا دو برگ از اظهارنامه شرکت و همینطور دو جلد از اساسنامه شرکت را باید تهیه نمایید و به صورت جلسه های ابتدایی که در میان موسسین اصلی شرکت و هیئت مدیره آن برگزار می‌ شود نیز نیاز پیدا خواهید کرد. شما باید کپی برابر اصل تمامی برگ های شناسنامه هر کدام از شرکت ها و اعضای شرکت مانند بازرسین و سهامداران هیئت مدیر آن را نیز تهیه نمایید.

حساب شرکتی که تازه تاسیس شده است و ۳۵ درصدی می باشد نیاز به یک گواهی پرداخت دارد که باید در میان مدارکتان وجود داشته باشد. شما نیاز است که اصل سند مالکیت موسسه و شرکتتان را تهیه نمایید و ارائه اصل آن را به سایت مورد نظر داشته باشید. به علاوه باید گواهی نداشتن سوء پیشینه تمامی اعضای شرکت مانند بازرسان و سهامداران را به سایت ثبت نام برای سطح شرکت ارائه کنید.

از دیگر مدارک لازم برای ثبت شرکت این است که شما باید کپی شناسنامه و کارت ملی یا اصل و یا کپی آگهی تاسیس شرکت خود را تهیه کنید که همه این موارد جزوه مدارک لازم است که سهامداران شخصی حقوقی باید در سایت ثبت نام برای ثبت شرکت تهیه کنند.
اگر سهامدار خارجی به عنوان یک شخص حقیقی باشد آنگاه نیاز است که اصل و یا کپی و ترجمه پاسپورت خود را به همراه داشته باشد و بتواند گواهی اصل این مدارک را ارائه نماید.

مدارک ثبت شرکت

برای ثبت شرکت های سهامی خاص چه مدارکی مورد نیاز است؟

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص و همینطور مدارک لازم برای ثبت شرکت تعاونی مانند هم می باشد و به چند مورد محدود خلاصه می‌ شود.
شما در ابتدا باید کپی مدارکی مانند کارت ملی و شناسنامه را تهیه کنید و اقرارنامه ای فراهم کنید که نداشتن شغل دولتی شما را نشان بدهد و امضای تمامی شرکت‌ های شرکت نیز زیر آن مشخص باشد و همچنین تمامی مجوزهای لازم را از ارگان های مربوطه دریافت نمایید.

درخصوص این مورد می توانید با ثبت شرکت نیک نیز مشورت‌های داشته باشید تا متخصصین شرکت اطلاعات لازم را در اختیارتان بگذارد تا با صرف زمان کمتر تمامی مدارک را تهیه نمایید.

برای تهیه مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود نیاز به مدارکی مانند کپی شناسنامه و کارت ملی و همینطور مدارک شناسایی هیئت مدیره خواهید داشت.
باید ۵ نام جهت انتخاب اسم شرکت ، متناسب با فعالیتتان ارائه نمایید و سازمان و ارگان های مربوطه یک کدام از این اسم ها را بنا به تشخیصشان انتخاب نمایند.
همچنین موضوع فعالیت و میزان سرمایه شرکت خود را باید اعلام نمایید و در آخر هر کدام از شرکا نام خود و میزان سهام خود را در سایت مربوطه وارد نمایند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت فنی مهندسی

مدارک لازم برای ثبت شرکت های مهندسی و سهامی خاص مانند هم است و شما در ابتدا مدارک بسیار مهمی مانند کپی و اصل شناسنامه را به همراه داشته باشید.
ثبت شرکت نیک می تواند به شما کمک کند تا تمامی مدارک لازم را تهیه نمایید و برای ثبت شرکت مهندسی کمترین زمان لازم را صرف نمایید.
شما باید دو صفحه از صورت جلسه های سهامداران را فراهم نمایید و امضای سهامداران را نیز در زیر آن درج نمایید و در سایت ثبت نامی بارگذاری کنید.

اقرار نامه ای که توسط سهامداران شرکت به امضا رسیده است و همینطور اساسنامه شرکت که امضای تمامی شرکا و سهامداران بر زیر آن می باشد از جمله مدارک ضروری برای ثبت شرکت مهندسی می باشد.
اگر موضوع فعالیتتان از جمله موضوع های خاص باشد آنگاه نیاز است که مجوزی را برای شروع فعالیتتان دریافت نمایید.

کسب مجوز از جمله مواردی است که ممکن است شما را به دردسر های زیادی بیاندازد و لازم است که درباره آن از ثبت شرکت نیک کمک بخواهید تا به مشکلی بر نخورید.

ثبت شرکت

 

برای ثبت شرکت، چند نوع انتخاب داریم؟

همانطور که خدمتتان توضیح دادیم، برای ثبت شرکت های مختلف نیاز به مدارک و هزینه های متفاوتی پیدا خواهید کرد.
برای همین باید با انواع شرکت های موجود آشنایی پیدا کنید و این را بدانید که برای ثبت تمامی آنها مستلزم به داشتن شرایط متفاوت خواهید بود شما می توانید با شرکت‌ هایی مانند ثبت شرکت نیک همکاری کنید تا این شرکت ها برای شما توضیحات لازم را ارائه بدهند و به شما کمک کنند که با در دست داشتن تمامی اطلاعات لازم، مدارک کافی را تهیه کنید و زمان لازم برای ثبت شرکت را کاهش دهید.

ثبت شرکت نیک تجربه زیادی در این زمینه دارد و با در دست گذاشتن متخصصین و پشتیبانان بسیار حرفه‌ ای برای شما، در این مسیر به شما کمک می کند.

برای ثبت شرکت چقدر باید هزینه کنیم؟!

در کنار آنکه باید به مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت توجه کنید، نیاز است که درباره هزینه های لازم نیز اطلاعات کاملی را به دست بیاورید. باید بدانید که اگر مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را به صورت کامل تهیه نکنید هزینه های ابتدایی برای شما افزایش پیدا خواهد کرد و ممکن است نه تنها زمان شما به هدر برود، بلکه هزینه های شما نیز رو به افزایش بگذارد.

شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر از هزینه ها و نحوه ثبت شرکت و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت تغییرات شرکت ، ثبت برند تجاری و دیگر امور ثبتی ، با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۸۸۲۲ تماس حاصل فرمایید.

منبع مطلب : ایران ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید